Physical Environment of High School Technology Laboratories Move Toward Flexible Approaches

Authors

  • Bùi Văn Hồng Trường Đại học Sư phạm Kỹ thuật TP.HCM, Việt Nam

Corressponding author's email:

hongbv@hcmute.edu.vn

Keywords:

Vietnam standards, technology laboratories, teaching

Abstract

The versatile high school technology laboratories are where the teaching activities for both theory and practice take place. The physical environmental factors are built according to Vietnam standards, consistent with the characteristics of each subject and served for whole class teaching, group teaching as well as individual work.

Downloads: 0

Download data is not yet available.

References

Bảo, Nguyễn Ngọc & Kiểm, Trần (2008). Lí luận dạy học ở trường trung học cơ sở, NXB Đại học Sư phạm.

Bộ Giáo dục và Đào tạo (2001). Quyết định về việc ban hành quy chế trường trung học đạt chuẩn quốc gia, 27/2001/QĐ - BGDĐT.

—— (2004). Quyết định ban hành quy chế công nhận phòng học bộ môn trường trung học đạt chuẩn quốc gia, 32/2004/QĐ -BGDĐT.

—— (2006). Chương trình giáo dục phổ thông môn công nghệ, NXB Giáo dục.

—— (2007). Công nghệ 11, NXB Giáo dục.

—— (2007). Quyết định Ban hành danh mục thiết bị dạy học tối thiểu lớp 11, 15/2007/QĐ-BGDĐT.

—— (2008). Công nghệ 12, NXB Giáo dục.

—— (2008). Quyết định ban hành danh mục thiết bị dạy học tối thiểu lớp 12, 15/2008/QĐ -BGDĐT.

—— (2008). Quyết định ban hành quy định về phòng học bộ môn, 37/2008/QĐ-BGDĐT

—— (2009). Quyết định ban hành danh mục chỉ tiêu thống kê đầu ra của giáo dục mầm non, giáo dục phổ thông và giáo dục thường xuyên để sử dụng trong thời gian thí điểm EMIS, 4056/QĐ-BGDĐT

Boyle, P. & Schwab, R.G. (1995). Towards More Systematic Quality Management in Teaching:

The QMETL Project at the ANU, Committee for Quality Assurance in Higher Education, March 1995, Report on 1994 Quality Review, Vol 2, Canberra: AGPS.

Fisher, D. L. (1998). Learning Environments in Mathematics Classrooms and Their Associations with Students' Attitudes and Learning, Australian Association for Research in Education Conference, Adelaide, December 1998.

Fraser, B. J. & Griffiths, A. K. (1992). Psychosocial Environment of Science Laboratory Classrooms in Canadian Schools and Universities. Canadian Journal of Education 17:4 (1992).

Liên, Phan Ngọc et al. (2009), Phương pháp dạy học môn lịch sử, NXB Giáo dục.

Nguyên, Phạm Đức et al. (2008), Mô hình trường học có hiệu quả năng lượng Việt Nam, Hội nghị khoa học quốc gia ―Môi trường – sức khỏe, hiệu quả năng lượng trong xây dựng và biến đổi khí hậu‖. Hội Môi trường Xây dựng Việt Nam và Viện NCKH Bảo hộ Lao động.

OECD (1999). School Science Laboratories: Today's Trends and Guidelines, PEB Exchange, Programme on Educational Building, 1999/3, OECD Publishing. DOI: 10.1787/467124308827.

Tiêu chuẩn xây dựng Việt Nam (1984): Trường học phổ thông – Tiêu chuẩn thiết kế, TCVN 3978 – 1984.

Tuyên, Thái Duy (2008). Phương pháp dạy học truyền thống và đổi mới, NXB Giáo dục

Downloads

Published

26-03-2010

How to Cite

Bùi , V. H. (2010). Physical Environment of High School Technology Laboratories Move Toward Flexible Approaches. Journal of Technical Education Science, 5(1), 1–7. Retrieved from https://jte.edu.vn/index.php/jte/article/view/827

Issue

Section

Research Article